Duurzame inzetbaarheid: Maak je eigen campagne
Duurzame inzetbaarheid: Maak je eigen campagne
Duurzame inzetbaarheid is een zaak van de werkgever én de werknemer, ook in de SW. Het onderwerp vraagt om medewerkers die zelf – naar vermogen – de regie in handen nemen en regelmatig stil staan bij hun gezondheid, groei en werkplezier. Vanuit dit gedachtengoed is ‘Ik ben aan de bal’ ontstaan. ‘Ik ben aan de bal’ is een campagne, die jouw organisatie helpt om bewustwording bij medewerkers te creëren. Zo kan ‘Ik ben aan de bal’ de start zijn van duurzame inzetbaarheid.
Start jouw campagne met de tactiekposter
Wil je de campagne in je eigen organisatie inzetten, maar weet je nog niet zo goed hoe? Aan de hand van deze tactiekposter kun je jouw eigen plan van aanpak maken. De tactiekposter helpt SW-organisaties met het maken van een integrale aanpak van de campagne.
Sessie onder begeleiding van Qidos
Dit najaar biedt SBCM drie SW-bedrijven de mogelijkheid om deze poster onder begeleiding van Qidos te maken. In een sessie van ongeveer 2-3 uur ga je in een projectteam van directie, leidinggevenden, HR, OR en/of medewerkers vanuit verschillende perspectieven onderzoeken welke doelstellingen jouw organisatie wil realiseren. Zo breng je bestaande initiatieven in kaart en deze worden aangevuld met nieuwe ideeën.
Direct aanmelden
Er is een beperkt aantal plaatsen, dus meld je snel aan! De sessies worden begeleid door Carlijn en Martijn van adviesbureau Qidos. Zij hebben samen met een aantal SW-organisaties de campagne en de instrumenten van ‘Ik ben aan de bal’ ontwikkeld.
Ben je geïnteresseerd om mee te doen? Meld je dan aan door een mail te sturen naar d.lettink@caop.nl.