Online lunchsessie: hoe help je medewerkers met digi-vragen?

Online lunchsessie: hoe help je medewerkers met digi-vragen?

Videobellen met vrienden en familie, het online volgen van het nieuws, of het maken van een digitale afspraak bij de huisarts. Steeds meer communicatie gaat, vooral nu, online. Maar dat is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Daarom organiseert SBCM samen met de Digihulplijn een online lunchbijeenkomst op donderdag 18 februari van 12.00 tot 13.00. We bespreken hoe mensen die niet zo digitaal vaardig zijn het beste geholpen kunnen worden. Ben jij er ook bij?

Digihulplijn: een gezamenlijk initiatief

In de zomer van 2020 is de (gratis)  Digihulplijn gelanceerd, een gezamenlijk initiatief van maatschappelijk organisaties, private partijen en de Alliantie Digitaal Samenleven. Bij de DigiHulplijn helpen getrainde, ervaren vrijwilligers mensen met hun digi-vraag. Dat kan zijn door direct met een oplossing te komen, maar ook door het doorverwijzen naar passende hulp in de eigen omgeving waar mogelijk. Alle vragen zijn welkom en bellen mag zo vaak als nodig.

Meld je aan voor de lunchsessie

De Digihulplijn wil samen met mensen uit het veld onderzoeken hoe zij verschillende doelgroepen het beste kan ondersteunen met hulpvragen. Is een gratis telefoonnummer voldoende of werken andere communicatiemiddelen wellicht beter? En hoe kunnen ‘helpers’ van medewerkers, zoals jobcoaches, direct leidinggevenden en opleidingsfunctionarissen, met een digivraag hierbij ingezet en ondersteund worden om mensen op weg te helpen om van het ondersteuningsaanbod gebruik te maken. Deze en andere vragen komen aan bod tijdens de online lunchsessie op donderdag 18 februari van 12.00 tot 13.00.

Toolkit vol handige materialen

Op de site van de Digihulplijn is een toolkit te vinden met gratis materialen om de hulplijn onder de aandacht te brengen, zoals posters, flyers, pennen en digitale materialen om te gebruiken op intranet en social media. Bekijk hier de toolkit van de Digihulplijn.