Bewustwordingscampagne voor medewerkers ‘Ik ben aan de bal’

Bewustwordingscampagne voor medewerkers ‘Ik ben aan de bal’

Duurzame inzetbaarheid vraagt om maatwerk. Wat medewerkers nodig hebben om gezond en met plezier ( te blijven) werken verschilt  per persoon. Elke SW organisatie geeft hier op een eigen manier invulling aan. Een succesvolle aanpak komt tot stand door medewerkers actief te betrekken en het gesprek over duurzame inzetbaarheid te stimuleren.

De campagne  ‘Ik ben aan de bal’ helpt SW organisaties om bewustwording bij medewerkers te creëren op alle drie de pijlers: ik leef gezond, ik blijf groeien en ik werk met plezier. Daarmee kan het de start zijn van een eigen aanpak van duurzame inzetbaarheid.  Wil je meer weten hoe je eigen aanpak maakt, kijk dan hier. De toolbox ‘Ik ben aan de bal’ zit vol communicatiematerialen en werkvormen om medewerkers handvatten  te bieden om zelf aan de slag te gaan met hun eigen duurzame inzetbaarheid. Materialen die je zelf kunt printen of eenvoudig bij ons kunt huren.

Klaar voor de start?

Start met de handreiking om te bepalen of jouw organisatie klaar is om de toolbox in te zetten en je tactiek te bepalen.

Overzicht onderdelen Toolbox ‘ik ben aan de bal’

Tip:
Een aantal tools zijn gemaakt om fysiek in je hand te houden of op te hangen. Bij de beschrijving van die tools staat voor het drukwerk. Denk aan: soort, formaat, dikte, etc. Als je deze specificaties doorgeeft, kan de drukker aan de slag en heb je de materialen binnen de kortste keren in handen!

Bekijk / lees de ervaringen van andere organisaties

Risse groep en DCW starten campagne ‘Ik ben aan de bal’

De werkbedrijven Risse Groep in Weert en DCW (gemeente Enschede) zijn de campagne ‘Ik ben aan de bal’ gestart. De campagne is binnen de pilot Duurzame inzetbaarheid van SBCM en Cedris ontwikkeld om duurzame inzetbaarheid te laten leven bij medewerkers.

Aftrap bij DCW

Werkbedrijf DCW...

Lees meer